Monday, April 5, 2010

Brasov

Am ars-o la Brasov in ultimele 5 zile, intr-o bine-meritata, dar scurta vacanta. Motiv pentru care, am luat la rand restaurantele si cafenelele din centrul vechi, am mancat bine, am baut bine, am dormit si mai bine si am prestat si despre niste o slujba de Inviere ca orice crestin regulamentar.

Despre cazare, numai de bine. Pensiunea Bittner a fost aleasa completely random de pe Goagal, dar fost o nimereala inspirata. Curat, ingrijit, la 5 minute cu masina de Piata Sfatului, deci bine plasata. Cam dubios micul dejun in sensul de nu prea variat, dar pentru niste oameni care se trezesc la 12 e bine sa fie macar un loc de balotat un suc de portocale si niste ceai sau cafea. On a side note, sa-mi bag toata pula in sensurile unice si giratoriile din Brasov, care au facut o reala aventura sa nimerim acasa in fiecare seara fara GPS.

Mancarea, insa, de mare exceptie. Taverna Sarbului - Cristi grasu' e cel mai smecher ospatar din lume, atent si haios exact cat sa nu te calce pe nervi, se misca talentat si pare interesat de-adevaratelea sa balotezi cu spor, sa bei si sa te simti bine. Atmosfera cumva dubioasa pentru ca muzica data EXTREM de incet lasa loc liber animalelor scoase la pasunat in carciuma care nu stiu ca nu e deloc necesar sa urli ca sa te auzi cu vecinul de masa, nici sa izbucnesti in accese de ras care frizeaza isteria ca sa atragi atentia pizdelor/masculilor din jur. As putea sa le cam dau pula si pentru ziua de astazi, pentru ca jumatate din ce era pe meniu era lipsa la bucatarie, dar as zice ca furnizorii lor au luat prea in serios faza cu Pastele si o sa trec peste.

Sergiana - locul cel mai des pomenit de toti amicii mei din Brasov cand venea vorba de locuri in care se mananca bine. Nu stiu exact care sunt standardele lor la mancare si loisir, dar asta e singurul loc din Brasov in care am simtit ca mi-am luat o mare muie. Un plus pentru aperitivul din partea casei. Un minus pentru ospatarul care te tot fute la melodie daca e bun, daca-ti place si daca mai vrei vreun cacat. Un plus pentru meniul haios, plin de comentarii si glumite dragute. Dar cel mai mare minus pentru mancare. Fada, banala, pregatita in graba si aruncata in farfurie ca direct in stomac. Bai, eu stiu ca toata mancarea, o data inghitita, se amesteca si arata la fel. Dar nu e cazul sa arate asa in farfurie, ca nu prea iti mai vine sa inghiti.

Keller Steak House - cel mai misto loc din Brasov, de departe. Niste fripturi babane, bine facute, bine prezentate, servire de mare angajament, frumos decorat, muzica draguta. Cea mai alba bila alba pentru directorul localului, care vine pe la fiecare masa, te intreaba de sanatate si iti ureaza pofta buna. Ospatari discreti, dar care se misca cu talent. Un meniu de vinuri de mare competitie si overall o atmosfera super faina, incat mai-mai ca iti vine sa ii ierti ca n-au si ei o cefutza de porc regulamentara trecuta pe meniu. De revizitat.

Casa Hirscher - locul indicat pentru o iesire cvasi-romantica. O terasa foarte linistita cu pianistul din dotare, vinuri bune si niste deserturi de plangi langa ele. Foarte mare atentie la detalii si niste oameni foarte draguti si atenti care chiar o ard la modul "iti luam banii, dar nu ne batem pula de tine, dam si ceva la schimb". Ceea ce e mare lucru in sine. N-am mare lucru de comentat aici pentru ca miza a fost predominant pe baza de dragoste, si mai putin pe baza de bagat la ghiozdan, dar ca atmosfera a fost de mare exceptie.

Si nu ultima bodega de pe lista, Cafeteca, un loc in care mi-am adus aminte de ce cafeneaua e cafenea, restaurantul restaurantul si asa mai departe. Oamenii nu se incurca cu salatele de cacat fara niciun gust sau cu sandvisuri de cacat pline cu nimic. Oamenii fac cafea si cam atat. Au niste multe zeci de bauturi pe baza de cafea absolut deosebite, care fac sa alunece pe gat un pain au chocolat foarte foarte bun. Lumea o arde boem, se mai bea un moccacino, se mai face o caterinca, iar retrieverul casei e simpatic foc (si are o mare pasiune sa roada umbrele). Una peste alta, un loc ideal pentru a lazy afternoon.

Turistic vorbind, Brasovul e un oras corect si cinstit, dar nu spectaculos. Nu e mare lucru de vazut sau de facut, asa ca o dupa-amiaza e arhisuficienta pentru plimbat burta prin mai tot centrul istoric. Sa nu uit sa-mi mai bag o data pula-n sensurile unice si-n giratorii. In rest, frumos, aer curat, curatel, lume prietenoasa. Doamne fereste sa ramai fara tigari la 2 noaptea ca ai cam belit pula, niciun butic non-stop pe nicaieri. Si Doamne fereste sa n-ai GPS (sau o orientare in spatiu decenta) ca o sugi.

No comments:

Post a Comment